Παγκόσμιοι Αγώνες Τέχνης
Παγκόσμιοι Αγώνες Τέχνης

ΓΕ► Ιδιωπαιδεία

idiopedia

(Εδώ η επιστολή σε PDF)

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΕΛΛΑΔΑ, Βόλος,
Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2019 / 11:30 πμ

ΠΡΟΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων / υπουργό Νίκη Κεραμέως
Μαρούσι, Α. Παπανδρέου 37, ΤΚ 151 80, gepo-hd@minedu.gov.gr

ΘΕΜΑ:           Ιδιωπαιδεία.

Υπουργέ Νίκη Κεραμέως,

σε συνέχεια της ειρωνικής επιστολής μου από 10-7-2019, με θέμα την επικείμενη ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που σου προωθήθηκε λιγάκι καθυστερημένα νομίζω χθες 17-7-2019, επανέρχομαι και σήμερα στο θέμα της ιδιωπαιδείας γενικά, αλλ’ αυτήν την φορά, με σοβαρότητα κι εποικοδομητική διάθεση.

Κι αυτό, διότι αν και το κόμμα σου κυριολεκτικά μου γυρίζει τ’ άντερα, δυστυχώς μετά το αξιοσέβαστο αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, όπου λάβατε μόλις και μετά βίας, το ισχνότατο πραγματικό ποσοστό, του 22,60% επί του συνόλου του εκλογικού σώματος,  πράγμα που σας καθιστά σαφέστατα μία απολύτως αντιδημοκρατική κυβέρνηση, καίτοι νομίμως εκλεγμένη, εντούτοις είμαστε πλέον υποχρεωμένοι, να σας υποστούμε στην διακυβέρνηση της χώρας μας, για όσο διάστημα αντέξετε! Συνεπώς θέλοντας και μη, το μόνο που μπορούμε να ευχόμαστε πλέον, είναι οι επιτυχίες σας να είναι πραγματικά προς όφελος του ελληνικού λαού και οι αποτυχίες σας, να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες από τις επιτυχίες σας κι όσο το δυνατόν, ανώδυνες γίνεται! … … …

Και το ζήτημα της ιδιωπαιδείας, είναι πραγματικά ένα ακανθώδες ζήτημα, όπου διαφαίνεται ξεκάθαρα από την προεκλογική περίοδο ήδη, πως είστε έτοιμοι να τα κάνετε μαντάρα! Κάτι που φυσικά, δεν θα ωφελήσει κυριολεκτικά κανέναν μας! Κι η απόλυτη ένδειξη της παταγώδους αποτυχίας σας πάνω στα ζητήματα της παιδείας, προκύπτει αβίαστα από την απίστευτη αναγωγή του ζητήματος της καταργήσεως του ασύλου, ως μέγιστο εθνικό ζήτημα! Η ηλιθιότητα δηλαδή, έχει ξεφύγει παντός ορίου! … Λες και υπάρχει έστω κι ένας έλληνας, που να μένει ικανοποιημένος οποτεδήποτε, από την φρικτή λειτουργική εικόνα των πανεπιστημίων μας, εν αντιθέσει μάλιστα, με το αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο του επιτυχούς παιδαγωγικού τους έργου!

Το ζήτημα λοιπόν της καταργήσεως του ασύλου, δεν έχει να κάνει σε καμία απολύτως περίπτωση, με την αρίστη εικόνα που θέλουμε να παρουσιάζουν τα ύψιστα πνευματικά ιδρύματα της χώρας μας, ούτε φυσικά με οποιαδήποτε πολιτική ιδεοληψία είτε από τα δεξιά, είτε από τ’ αριστερά! Οι μόνες εύλογες ενστάσεις επί του ζητήματος του ασύλου, δεν είναι φυσικά η κατάργησή του, αλλά η καταστρατήγηση της καταργήσεώς του! Αυτό είναι το μόνο στοιχείο που κυριολεκτικά, δημιουργεί τους χειρότερους δυνατούς εφιάλτες, δεδομένης ειδικά, της κάκιστης και διαπλεκομένης σχέσεως του κόμματός σου, με την χούντα των συνταγματαρχών και τα υπολείμματα αυτής, στην εκλογική σας δύναμη του 22,60%. Και σ’ ένα τόσο ισχνό κι αντιδημοκρατικό ποσοστό, είναι προφανές πως έστω και μόνο ένα χουντοειδές υποκείμενο, είναι ικανό να βάλει σε πολιτικές περιπέτειες, ολόκληρη την χώρα! Άλλο πράγμα είναι δηλαδή, να υπάρχει ένας ηλίθιος μεταξύ 10 ατόμων κι εντελώς άλλο φυσικά, ένας μεταξύ 1.000.000!!! …

Άρα το πρόβλημα δεν είναι η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, αλλά εκείνες οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες, που θα καταστήσουν την κατάργησή του ευεργετική κι εξόχως αποτελεσματική! Κι εδώ, ίσως σ’ αυτήν την απίστευτη ελαφρότητά σου, που είδα τις τελευταίες ημέρες στις διάφορες δημοσιεύσεις, περί της εισόδου της αστυνομίας στους πανεπιστημιακούς χώρους μ’ ένα απλό τηλεφώνημα οποιουδήποτε πολίτη, να βρίσκεται κι η Αχίλλειος πτέρνα της παταγώδους σας αποτυχίας!!! … Μιαν αποτυχία όμως, που θα δημιουργήσει και κείνες τις δραματικές κι αδιάσειστες πρακτικές συνθήκες, που θ’ αναγκάσουν την επόμενη κυβέρνηση να επαναφέρει το άσυλο και μάλιστα, με τέτοιον νομοθετικό τρόπο, ώστε η οποιαδήποτε κατάργησή του πια, να μην περνάει ούτε καν από το μυαλό της ΝΔ!!! … Αυτός λοιπόν είναι ο στόχος σου;;; … … …

Συνεπώς θα πρέπει να ξανασκεφτείς πολύ πιο ευφυέστερες προτάσεις, γιατί έτσι όπως φαίνεται να έχεις πιάσει το ζήτημα, δεν είσαι απλά ιλαρή, αλλά πραγματικά εγκληματικά επικίνδυνη! …

Και για να σε βοηθήσω ν’ απεμπλακείς από την εγκληματική σου ελαφρότητα, οι οποία θα προκαλέσει τραγικά αποτελέσματα σε όλους μας, σου προτείνω να ξανασκεφτείς το ζήτημα της εισόδου της αστυνομίας στους πανεπιστημιακούς χώρους, όχι με το τηλεφώνημα οποιουδήποτε γελοίου, αλλά μετά από κλήση της διοικήσεως των πανεπιστημίων, ή έστω ενός και μόνο μέλους αυτής, το οποίο θα φέρει και την αποκλειστική, προσωπική ευθύνη, για ότι ήθελε προκύψει μετά την κλήση του!

Έτσι εκτιμώ αν και δεν έχω ακριβή εικόνα της λειτουργίας αυτών των χώρων, πως η κλήση της αστυνομίας από το σύνολο της διοικήσεως των πανεπιστημίων, εξασφαλίζει το απαραίτητο κι αναγκαίο της αστυνομικής επεμβάσεως, αλλά και πως η αυτοπρόσωπη ευθύνη του οποιουδήποτε μέλους της ξεχωριστά, θα διασφαλίσει τις περιπτώσεις όπου τυχόν διαφαίνεται οποιαδήποτε ολιγωρία, ή δυστοκία της διοικήσεως, ν’ αντιμετωπίσει άμεσα κι αποτελεσματικά, ιδιαιτέρως κρίσιμες κι έκτακτες περιπτώσεις.

Μιαν άλλη παράμετρος η οποία θα μπορούσε νομίζω να γίνει αποδεκτή απ’ οποιονδήποτε, είναι η ελεύθερη είσοδος της αστυνομίας στους πανεπιστημιακούς χώρους, αποκλειστικά και μόνο όταν αυτή καταδιώκει εγκληματία του κοινού ποινικού δικαίου, ο οποίος όμως έχει διαπράξει σοβαρότατο κακούργημα, άντε και κάποια ενδεχομένως σοβαρά πλημμελήματα! Αλλά με την όσο το δυνατόν αυστηρότατη διάταξη στο νόμο, η επέμβασή της να περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στην σύλληψη του δράστη και σε τίποτα, μα σε τίποτε άλλο, με προσωπική ευθύνη του επικεφαλής της ομάδας καταδιώξεως. Σε περιπτώσεις καταδίωξης άλλων πλημμελημάτων ή πταισμάτων, η αστυνομία να υποχρεούται απλώς στην περικύκλωση του χώρου και να εισέρχεται σ’ αυτόν για την σύλληψη του δράστη, είτε μετά από απλή εισαγγελική εντολή, είτε μετά την άδεια της διοικήσεως του πανεπιστημίου.

Προσοχή όμως! Σε περίπτωση που συμβαίνουν στον περιβάλλοντα χώρο του πανεπιστημίου, οποιεσδήποτε πολιτικές εκδηλώσεις, κάτι που προφανώς θα γίνεται αντιληπτό εγκαίρως από την διοίκηση των πανεπιστημίων, οποιαδήποτε είσοδος της αστυνομίας στον πανεπιστημιακό χώρο, να γίνεται αυστηρά και μόνο μετά την άδεια της διοικήσεώς του, ακόμη και στις περιπτώσεις καταδιώξεως δράστη για κακούργημα, ή μονάχα με την άδεια και την απόλυτη ευθύνη του αρμοδίου εισαγγελέα! Κι αυτή, είναι μιαν εξαιρετικά σημαντική κι ιδιαιτέρως ευαίσθητη λεπτομέρεια, η οποία δεν πρέπει σε καμία απολύτως περίπτωση, να ρυθμιστεί με οποιαδήποτε επιπολαιότητα νομοθετικά!!! …

Κι επειδή πολύ ασχολήθηκα μ’ αυτό το ιταμό και γελοίο ζήτημα του ασύλου, αναγκαστικά όμως επειδή το κόμμα σου το ανέδειξε ως μείζον, νομίζω πως θα πρέπει να σου υπενθυμίσω, πως το άσυλο δεν είναι καν πρόβλημα για τα πανεπιστήμια, μπροστά στα κατά καιρούς προκύπτοντα θλιβερά φαινόμενα, χρηματισμού καθηγητών και το εμπόριο πανεπιστημιακών τίτλων, ή τον σεξουαλικό εκβιασμό φοιτητών για την ευνοϊκή τους μεταχείριση από τους καθηγητές τους, ή τα τεράστια οικονομικά σκάνδαλα, σχετικά με αναθέσεις πανεπιστημιακών κι ερευνητικών μελετών ή προγραμμάτων, ή …, ή …, ή …! Αυτά είναι τα πραγματικά προβλήματα στα πανεπιστήμιά μας Ασυλολαμπίδα μου υπουργέ κι όχι φυσικά το άσυλο! Μακάρι να καταφέρεις κάτι καλό και στο γελοίο ζήτημα του ασύλου, αλλά άντε να σε δω και στα πραγματικά προβλήματα των πανεπιστημίων! Εκεί να σε δω! … … …

Πάμε τώρα και στην ιδιωπαιδεία. Κι εδώ πάλι σε παρακολουθώ να κινείσαι στην σφαίρα της απέραντής σου ελαφρότητας! Κι εδώ πάλι το ζήτημα, φαίνεται να το ’χεις πιάσει εντελώς εκτός πραγματικότητας! Το ζήτημα παιδί μου στην ιδιωπαιδεία, δεν βρίσκεται φυσικά στην επιχειρηματική του διάσταση. Ακόμα κι εγώ, δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα, εάν ένας φιλότιμος τσοπάνος, με πραγματική λατρεία στην παιδεία και τον παιδευτικό της στόχο, διέθετε τα αμέτρητα εκατομμύριά του ας πούμε, για να φτιάξει ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο, στο οποίο θα προσλάμβανε τους καλύτερους σχετικά καθηγητές που θα μπορούσε, θα το εφοδίαζε με τα καλύτερα δυνατά τεχνικά μέσα και γενικώς, θα το έκανε ένα πραγματικό πνευματικό ίδρυμα κι όχι μιαν απλή, εμπορική επιχείρηση!

Οι ενστάσεις που ανακύπτουν προφανώς στο ζήτημα, είναι και πάλι εκείνες οι ικανές ασφαλιστικές δικλείδες, που δεν θα επέτρεπαν την εμπορευματοποίηση της παιδείας, απλά και μόνο για το κέρδος του επενδυτή και εις βάρος, όχι μόνο των φοιτητών του, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας! Το ζητούμενο δηλαδή είναι, εκείνη η μαγική συνταγή, που θα εξασφαλίζει με την μέγιστη δυνατή αρμονία, τόσο το κέρδος του επιχειρηματία, όσο και το κέρδος της ίδιας της παιδείας και κατ’ επέκταση, ολόκληρης της κοινωνίας! Κι όπως φυσικά αντιλαμβάνεσαι, αυτή μαγική συνταγή, δεν βρίσκεται στην απλή απελευθέρωση της ιδρύσεως ιδιωτικών πανεπιστημίων και γενικότερα, ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, από την πρωτοβάθμια έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση! Αυτό είναι το πιο απλό στοιχείο του ζητήματος κι αποκλειστικά, εντελώς τεχνικό! Το ουσιαστικό μέρος, είναι αλλού! …

Προσωπική μου εκτίμηση λοιπόν, είναι πως το βασικό στοιχείο στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουμε επ’ αυτού του ζητήματος, είναι η ισοδυναμία των τίτλων σπουδών των ιδιωτικών πανεπιστημίων, μ’ αυτούς των δημοσίων. Θέλω να πω δηλαδή, πως το καίριο πρόβλημα σ’ όλη αυτήν την ιστορία, είναι η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των όποιων πανεπιστημιακών τίτλων. Πάει ο άλλος για παράδειγμα σήμερα, που δεν έχουμε στην χώρα μας ιδιωτικά πανεπιστήμια, σε κάποια πολυδιαφημισμένα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και με τα φράγκα του μπαμπά του, αγοράζει μερικά πτυχία με το κιλό, γυρίζει πίσω στην Ελλάδα και μοστράροντάς τα από δω κι από κει, διορίζεται στις πιο ακριβοπληρωμένες θέσεις του δημοσίου, ή των ιδιωτικών επιχειρήσεων, μέχρι που μπορεί κάποτε να γίνει υπουργός σαν εσένα, ή ακόμα και πρωθυπουργός, ή πρόεδρος της Δημοκρατίας μας, ενώ ενδεχομένως στην πραγματικότητα, μπορεί να είναι το μεγαλύτερο βλήμα του πλανήτη!!! … … …

Το ίδιο ακριβώς φυσικά, μπορεί να γίνει και στα δικά μας δημόσια πανεπιστήμια, δωροδοκώντας καταλλήλως τους καθηγητές τους! Άρα νομίζω πως το όλο πρόβλημα, βρίσκεται ακριβώς εδώ. Στο πως δηλαδή εξασφαλίζεται ένα όσο το δυνατόν αδιάβλητο κι αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα, για την απόκτηση οποιουδήποτε πανεπιστημιακού τίτλου. Κι εδώ δυστυχώς, εγώ ο αγράμματος, είμαι παντελώς αναρμόδιος να σου προτείνω κάποιες τεχνικές ενέργειες, ή νομοθετικές ρυθμίσεις. Εσύ που είσαι υπουργός κι έχεις στην διάθεσή σου, έναν σωρό κόσμο με την ανάλογη εμπειρία και σπουδή, οφείλεις να στραφείς εγκαίρως και δραστικά, προς την κατεύθυνση αυτή. Το αν έχεις την απαραίτητη ικανότητα για κάτι τέτοιο, είναι φυσικά ένα μέγα θέμα και δυστυχώς για όλους μας, θα το διαπιστώσουμε αν αποτύχεις, ή ευτυχώς για όλους μας, θα ησυχάσουμε όλοι μας εάν πετύχεις!!! … … …

Θα σου δείξω όμως μιαν γενικότερη κατεύθυνση, προς την οποία μπορείς να κινηθείς αποτελεσματικά, θέτοντας την προσωπική σου σφραγίδα, στα τεχνικά της ζητήματα. Πρόσεξέ με λοιπόν. Παρά την ειρωνεία μου στην προηγούμενη επιστολή μου, όντως τώρα και χωρίς πλάκα, δεν βλέπω καθόλου με άσχημο μάτι, όλο αυτό το απίστευτο χρήμα που ξοδεύεται ετησίως για τις σπουδές των ολιγαρχοπαίδων στην αλλοδαπή, να παραμένει στην χώρα μας και να τονώνει την εθνική μας οικονομία. Δεν μ’ ενοχλεί επίσης διόλου, αυτοί που το φυσάνε το παραδάκι τους, να έχουν στην διάθεση των παιδιών τους, παραπλεύρως της όποιας παιδείας τους και τις όποιες ξενοδοχειακές εξυπηρετήσεις τους, με εσωτερικούς πολυτελείς κοιτώνες στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, άφθονη κι εξαιρετική τεχνική υποστήριξη στην διαπαιδαγώγησή τους κλπ, κλπ, κλπ. Δικά τους τα χρήματα και δεν πα’ να τα ξοδεύουν όπου θέλουν! Καρφάκι δεν μου καίγεται! …

Όταν όμως έρχεται η ώρα των εξετάσεων, απαιτώ οι όποιοι αφράτοι ολιγαρχόπαιδες, να δοκιμάζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, που θα δοκιμάζεται κι οποιοδήποτε άλλο παιδί των δημοσίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και σ’ όλες, μα όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, από την πρωτοβάθμια, μέχρι και την τριτοβάθμια, ή κι όποια άλλη θέλει παραπάνω. Σ’ αυτό είμαι κάθετος και αδιαπραγμάτευτος! Διότι το στοιχείο αυτό, δεν αφορά πλέον αυτόν καθαυτόν τον φοιτητή προσωπικά, ή την οικονομική ευμάρεια της οικογένειάς του, αλλά αφορά το ίδιο το ζήτημα της παιδείας και κατ’ επέκταση, ολόκληρη την πρόοδο και την προκοπή της κοινωνίας μας.

Συνεπώς, καλά να κάνει όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα και να στέλνει το παιδί του για σπουδές όπου μπορεί να τις πληρώσει, αλλά όταν θα έρχεται η ώρα οποιωνδήποτε εξετάσεων, αυτές θα πρέπει να διενεργούνται πάντοτε μα πάντοτε, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, εξίσου και στον ίδιο ακριβώς τόπο, για όλους ανεξαιρέτως!

Άντε και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, να υπάρχουν μεν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αλλά τουλάχιστον στην δευτεροβάθμια και ανωτέρα εκπαίδευση, όπου δηλαδή διενεργούνται εξετάσεις σ’ εθνικό επίπεδο, τότε οι μαθητές των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, να υποχρεούνται στην συμμετοχή τους σ’ αυτές και πάντοτε, στα δημόσια εκπαιδευτήρια μαζί με τους υπόλοιπους μαθητές των δημοσίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Νομίζω πως είναι μάλλον ο μοναδικός τρόπος, που θα εξασφάλιζε κατά κάποιον τρόπο, την αξιοπιστία και την φερεγγυότητα όλων, μα όλων των εκπαιδευτικών τίτλων!

Κι αυτό φυσικά να ισχύει, μονάχα για τίτλους που θα επιχειρούν αργότερα στην αγορά εργασίας, να συσχετισθούν με ανάλογους των δημοσίων ιδρυμάτων. Εάν δηλαδή κάποιος, επιθυμεί να φοιτήσει σε κάποιο ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, απλά και μόνο για την διεύρυνση των γνώσεών του και χωρίς να σκοπεύει αργότερα, να χρησιμοποιήσει αυτόν τον τίτλο στην αγορά εργασίας, τότε αυτός ο φοιτητής, να έχει την δυνητική ευχέρεια, να μην παρακολουθήσει το πανελλήνιο σύστημα εξετάσεων, αλλά να περιοριστεί μονάχα στην εξεταστική διαδικασία του διδακτηρίου του. Στην περίπτωση αυτή όμως, ο όποιος τίτλος θ’ αποκτά, να μην έχει σε καμία απολύτως περίπτωση την ισχύ πτυχίου, αλλά θα μπορούσε ίσως κι όπου αυτό χρησίμευε σε κάτι, να προσκομίζεται ως απλό προσωπικό εφόδιο, όπως για παράδειγμα οι συμμετοχές σε σεμινάρια, οι εκδόσεις επιστημονικών διατριβών και κάτι τέτοια δηλαδή, που εσύ τα γνωρίζεις σαφώς πολύ καλύτερα από μένα!

Νομίζω πως κατέδειξα με αρκετή σαφήνεια την ορθή κατά την προσωπική μου εκτίμηση πάντα, αντιμετώπιση του ζητήματος της ιδιωπαιδείας και πως σε κάθε περίπτωση, οι ακατέργαστες λόγω ελλείψεως της σχετικής εμπειρίας προτάσεις μου, μπορούν να τύχουν ευρύτερης μελέτης από δω και στο εξής, από τους κατάλληλους φορείς, υπηρεσίες και το ειδικευμένο προσωπικό του υπουργείου σου. Τώρα εάν νομίζεις ότι μπορώ να προσφέρω και κάτι ακόμα παραπάνω στην όλη τους συζήτηση κι επεξεργασία, τι να σου πω!; … Θα είμαι στην διάθεσή σου, αλλά αν σε ξαναδώ να χαζοπαζαρεύεις κι άλλο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με γελοιότητες περί ασύλου και άλλα τινά, χαμερπή κι ελεεινά, λυπάμαι πολύ Ασυλολαμπίδα μου …, αλλά ακόμη κι αν έχω κάτι θετικό να σου προσφέρω, δεν θα το κάνω! … Δείξε λοιπόν την ανάλογη σύνεση και σωφροσύνη που απαιτεί η υπουργική σου θέση, άσε κατά μέρος την πολλή έκθεσή σου με το ζήτημα του ασύλου που πραγματικά σ’ απαξιώνει τελείως και στόχευσε, στα πραγματικά και ουσιαστικά ζητήματα του υπουργείου σου.

Και σου το ξανατονίζω πάλι όπως και στην αρχή, πως το κόμμα σου και το πολιτικό του προσωπικό μου γυρίζουν τ’ άντερα, αλλά απ’ την ώρα που βρίσκεστε στην ηγεσία της χώρας και με 22,60% μόνο, έλεος!!! …, είμαι υποχρεωμένος να εύχομαι την μέγιστη δυνατή επιτυχία σας, ή την ελαχίστη δυνατή αποτυχία σας, γιατί τούτος ο λαός κορίτσι μου, κάποια στιγμή θα πρέπει ν’ ανασάνει και πολύ σύντομα μάλιστα! Αρκετά πια!!! … … …

Καλή σου μέρα.

Για την ΓΕΩΝΙΑ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ Μαρτίνης

(Εδώ η επιστολή σε PDF)

idiopedia

idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia idiopedia